Meest gestelde vragen

Klik op een vraag om het antwoord te bekijken.

De meeste gestelde vragen over cheap.nl

De boeker gaat een reisovereenkomst aan met Hoteldeal, die optreedt als reisbureau en op eigen naam en voor eigen rekening reisonderdelen inkoopt bij derden.

Wanneer je ook weg wil, je kan bij Cheap.nl dus altijd of beter gezegd, alleen maar acties vinden op toplocaties in Europa. De acties wisselen continu afhankelijk van het aanbod. Het onderdeel Dagactie biedt elke dag een unieke actie.

Wilt je contact opnemen met Cheap, kijk dan op onze contactpagina.

7 dagen in de week van 09:00 - 23:00

Nee, bij Cheap.nl is alles op basis van eigen vervoer. Je kunt geen vervoer bijboeken

De meest gestelde vragen over reserveringen.

De snelste manier om te reserveren is rechtstreeks via de website. Wanneer je de gewenste accommodatie hebt gevonden, kan je het boekingsformulier invullen. Binnen enkele seconden ontvang je op het e-mailadres van de boeker een boekingsbevestiging.

Wanneer je boekt, ontvang je de volgende documenten:

  • Een automatische bevestiging. Deze ontvang je direct na je internetreservering op het e-mailadres van de boeker.
  • Een reisovereenkomst/factuur. Indien de accommodatie beschikbaar is, sturen wij je binnen 24 uur de reisovereenkomst/factuur per e-mail.
  • Een voucher. Na ontvangst van je betaling sturen wij de voucher per e-mail. Wanneer je niet over een e-mailadres beschikt of wanneer er zaken zoals een concertticket of entreebewijs meegestuurd dienen te worden, wordt de voucher per post aan je verstuurd

Ja, cheap.nl is onderdeel van Hoteldeal Nederland B.V. welke de afhandelende partij is.

Je kan het beste de naam van de ontvanger in de reservering vermelden, met je adresgegevens, telefoonnummer en e-mailadres opgeven als contactgegevens. Indien er vragen zijn, zullen wij contact met je opnemen. Raadzaam is wel te vermelden dat jij degene bent die het cadeau geeft.

Als een accommodatie op 'aanvraag' is, nemen wij contact op met het hotel voor de beschikbaarheid en in sommige gevallen ook voor de prijzen. Je ontvangt binnen 24 uur bericht of wij de accommodatie nog voor je kunnen reserveren. Wij kunnen dit dus niet direct in ons systeem voor je nakijken.

Na ontvangst van je betaling sturen wij de voucher per e-mail. Wanneer ujeniet over een e-mailadres beschikt of wanneer er zaken zoals een concertticket of entreebewijs meegestuurd dienen te worden, wordt de voucher per post aan je verstuurd. De voucher is je betalingsbewijs en dient bij het inchecken te worden afgegeven.

Ja, wanneer je direct na je boeking via iDEAL betaalt, ontvang je direct de voucher per e-mail.

De voucher wordt soms door spamfilters tegengehouden. Wij raden je daarom aan om in je e-mailprogramma in de map 'spam' of 'ongewenste post' te kijken. Het kan tevens zo zijn dat je mailbox vol is. Helaas krijgen wij niet altijd bericht dat de mailbox van de ontvanger vol is.

Wij versturen de factuur en de voucher als een pdf-bestand. Een pdf-file kan je met Adobe Reader openen. Indien je dit programma niet op je computer hebt, kan je de factuur en de voucher niet openen. Eventueel kunnen wij de factuur en de voucher alsnog per post naar je sturen.

De adresgegevens vind je op de factuur en op de voucher.

De meest gestelde vragen over betalingen.

Je kunt op verschillende manieren betalen:

  • Je kunt bij ons online met iDEAL betalen. Indien je boeking geheel definitief is, kan dit direct na het maken van je online boeking. Indien er eerst beschikbaarheid en/of prijzen gechecked dienen te worden, kan je, wanneer uiteindelijk de boeking definitief is, alsnog met iDeal betalen. Bij de factuur ontvang je hiervoor automatisch een betaal-link.
  • Je kunt met creditcard betalen. De opslagkosten van de creditcardmaatschappij worden zonder opslag aan je doorberekend.

Met iDEAL kan je vertrouwd, veilig en gemakkelijk je online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat je direct koppelt aan je internetbankierprogramma bij een online aankoop. Om gebruik te maken van iDEAL hoef je je niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Maak je gebruik van internetbankieren, dan kan je direct met iDEAL betalen. Je rekent dan snel en gemakkelijk af in de vertrouwde internetbetaalomgeving van je eigen bank. Betalen zoals je eigenlijk al gewend bent.

Betalen met iDEAL doe je in een paar stappen:

  • Bestel een product
  • Kies iDEAL als betaalmethode
  • Selecteer de bank waar je je bankzaken al online regelt
  • Je komt direct in het bekende internetbankierprogramma van je bank
  • De relevante gegevens van je aankoop zijn al ingevuld
  • Op de voor je bekende manier keur je de betaling goed
  • Je ontvangt een bevestiging van je bank
  • Keer terug naar de website, bestelling en betaling geslaagd!

Je kunt te allen tijde de betaling voldoen, echter dient de volledige reissom voor vertrek voldaan te zijn. Mocht je niet over een e-mail van ons beschikken met een handige link naar de betaalpagina, kan je hier ook rechtstreeks naar toe. Kies onderaan onze website voor: Betaalpagina. Hier dient je je dossiernummer, factuurbedrag en vertrekdatum in te vullen. Vanaf daar word je verder geleid in het betaalproces.

Je dient je dossiernummer te vermelden. Het dossiernummer wordt ook wel 'factuurnummer' genoemd. Indien je dit niet doet, kan het zijn dat je betaling vertraging oploopt of bij ons als onbekende betaling binnenkomt.

IBAN: NL46RABO0103999329

BIC: RABONL2U

Bij buitenlandse betalingen binnen Europa is het mogelijk om zonder extra kosten een internationale betaaldopdracht te geven. Hiervoor dient je gebruik te maken van de correcte IBAN (International Bank Account Number) en BIC (Bank Identifier Code) plus moet je bij de opdracht aangeven (aanvinken) dat het om een European Payment gaat ('shared costs'). De European Payment is een goedkoop, gestandaardiseerd product voor internationaal betalingsverkeer binnen Europa.

De meest gestelde vragen over prijzen.

Cheap.nl brengt per boeking € 19.95 reserveringskosten in rekening. Sommige accommodaties vragen toeristenbelasting en/of servicekosten. Voor hotels geldt dat de toeristenbelasting en/of servicekosten altijd ter plaatse in het hotel dient te worden voldaan.

De prijzen van de hotels zijn op onze website evenals in onze advertenties in Euro en per persoon op basis van een tweepersoonskamer. De prijzen van de vakantieparken zijn per verblijf, indien anders aangegeven.

Veel hotels hebben geen aparte éénpersoonskamers. Indien je alleen op een kamer wil verblijven, krijg je in de meeste gevallen een tweepersoonskamer. Omdat een hotel deze kamer ook aan twee personen had kunnen verhuren, wordt er een toeslag berekend. Zodoende betaal je in de meeste gevallen (bijna) hetzelfde bedrag voor een 1-persoonskamer bezet met 1 persoon als een 2-persoonskamer bezet met 2 personen. Dit betreft dus geen toeslag van Cheap.nl.

De meest gestelde vragen over acties en kortingen.

Cheap.nl ontvangt de kaarten voor de voorstellingen enkele weken van te voren. Wij sturen je de entreetickets, zodra wij je betaling hebben ontvangen.

Kinder- of meerpersoonskorting is alleen geldig, wanneer je met minimaal twee volbetalende personen op een kamer verblijft.

Voorbeeld: je wil met je gezin dat bestaat uit twee volwassenen en twee kinderen in een hotel overnachten. Je krijgt korting wanneer beide kinderen bij de twee volbetalende volwassenen op de kamer verblijven. Je boekt dan een 4-persoonskamer.

Voor naast elkaar gelegen kamers of kamers met tussendeur, worden geen kortingen berekend. De kortingstypen vind je op de website bij 'kortingen en toeslagen'.

Overige vragen.

Wij staan altijd open voor sollicitaties. Je kan je motivatie met CV sturen naar info@hoteldeal.nl o.v.v. sollicitatie. Indien wij een passende functie voor je hebben, zullen wij contact met je opnemen.

Klachten kan je schriftelijk bij ons indienen via info@cheap.nl. Je ontvangt uiterlijk zes weken na het sturen van onze ontvangstbevestiging een reactie op je klacht

Je kan je suggesties en opmerkingen e-mailen naar info@cheap.nl.

Je kunt ons bellen op 088 - 0331500 of een e-mail sturen naar info@cheap.nl.

Je kan je aanmelden voor onze website door een mail te sturen naar contracting@hoteldeal.nl, vervolgens nemen wij dan z.s.m. contact met je op.

Onze website wordt elke 5 minuten ververst, 24-uur per dag, zeven dagen per week. Onder voorbehoud van eventuele technische storingen

We raden je aan zo spoedig mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen op telefoonnummer 088 - 0331500. Wanneer wij je reservering niet ontvangen hebben, kunnen wij deze alsnog telefonisch verwerken.